Dinsdag 5 feb en een blik vooruit

6 februari 2019 - Langebaan, Zuid-Afrika

Gisteren dinsdag gingen Chris en ik, zoals je op de foto’s al kon zien, te voet naar Langebaan. Dat is een wandeling van een 20 min Want we zitten hier in een golfresort iets buiten het centrum. Ter plaatse op verkenning gegaan. Zo kwamen we terecht bij de surfclub met op het eerste verdiep een bar met terras en zicht op zee. En daar konden we toch niet voorbij lopen natuurlijk 🤷🏻‍♀️

Rudi, Geert, Peter, Joeri en Jurgen gingen uiteraard vissen. We hebben hier een strak regime. Om 7 uur aasverdeling. Dan vertrekken we samen naar de ontbijtruimte. De mannen met het huurbusje en Chris en ik te voet, een ochtendwandeling van 10 min in een mooie omgeving. Ontbijt, ophalen lunchpakketten en dan vertrekken de vissers direct. Rond 7u45 zijn ze al onderweg.

Gisteren gingen ze in de voormiddag en in de namiddag nog eens op een andere plaats. De voormiddag, dat is dan tot rond 14 uur en een half uur later waren ze al weer vertrokken. De voormiddag was een oefening voor de wedstrijden en we hoorden geen groot ongenoegen. Zal wel oké zijn ...   In de namiddag gingen ze voor het plezier vissen en ze hebben NIETS gevangen. 🤦🏻‍♀️

Doordat de mannen met het huurbusje weg zijn , zijn wij aangewezen op te voet. Maar wie niet sterk is moet slim zijn 😉 . Taxi’s, bussen, ... dat kennen ze hier niet, het is hier ook geen stad natuurlijk. Wij dus naar de receptie gaan vragen hoe we best in het shoppingcenter 6 km van hier geraken. Na wat heen en weer gepraat stelde 1 van die bedienden voor om ons te brengen 👍 we kregen zijn persoonlijke gsm nr. om hem te bellen wanneer we terug wilden. Goed geregeld hé 💪

Gisterenavond gingen we eten op een andere locatie, een restaurant met zicht op een jachthaven. Het enige spijtige is, dat hier in de namiddag een wind opsteekt van om en bij de 7 Beaufort en dat het ‘s avonds echt koud is . Maar koud zoals bij ons op een zomeravond, ‘t is niet dat het hier vriest hé 🤣

Klaar met eten is terug naar logement en niet te laat naar bed want het is vroeg dag.

Morgen gaan Chris, Geert en ik naar Kaap De Goede Hoop. Ongeveer 150 km van hier. We hebben een auto gehuurd voor 1 dag om toch iets van dit mooie land gezien te hebben. Verslag volgt uiteraard.  Ik plaats nog enkele foto’s van gisteren.

ons programma vanaf vrijdag is nog strikter want dan begint het officiële WK programma. Ondertussen zijn alle landen aangekomen en het is hier gezellig druk bij ontbijt en avondmaal.

Een kort overzicht van de rest van deze reis : vrijdag om 14 uur captains meeting En om 18 uur openingsdiner. Zaterdag ‘opstaan‘ om 01:00 uur, transfer naar luchthaven 1,5 uur , 2 uur wachten op vertrek vlucht en 2 uur vliegen naar Johannesburg. Alles samen dus 5,5 uur onderweg en ‘s avonds nog eens terug 😝 In Johannesburg ceremoniële opening World games. We zijn ten vroegste om 22 uur terug. Dat wordt een dagje. Zondag officiële trainingswedstrijd. Maandag,dinsdag,woensdag,donderdag zijn de wedstrijden. Donderdagavond proclamatie en afsluitdiner. En vrijdagmorgen terugreis met voorziene landing in Brussel om 12u45 . Als de staking nog niet gedaan is boeken we hier nog een weekje bij 😂

tot de volgende 🤗

1. Tine en Geert:
    6 februari 2019
    Jawadde ! Zo'n reis ! Prachtig .! Staking of niet,neem er die week toch maar bij als jullie er de kans toe krijgen.Carine,als we t goed begrepen zag je er eerst tegen op,maar zo te zien voel je je ondertussen goed in je sas. Bedankt dat jullie ons hier van in dit regenlandje alles kunnen laten volgen.Geniet ervan,groeten aan de lustige vissers
  2. Carine:
    6 februari 2019